אורולוג מומחה

אורולוג מומלץ: מהם הפרמטרים החשובים ביותר לבחירה?

עוד לפני שמבינים מהם הדגשים במציאת אורולוג, כדאי למפות את שדה המשחק בתוכו אנחנו פועלים. אורולוגיה קשורה למערכות השתן הן אצל גברים והן אצל נשים, ולכל מה שמתייחס למערכת הרבייה הגברית. התפקיד העיקרי של מערכת השתן הוא לסנן את הדם ולשמור עליה מחומרים רעילים. תהליך סינון הדם נעשה בעזרת הכליות. שלפוחית השתן היא זו אשר אוגרת את הנוזלים וצינור השופכה המחובר אליה מוציא את הנוזלים מהגוף. אצל גברים מערכת השתן משולבת יחד עם איברי הרבייה ומכאן נולד הקשר בין שני התחומים. אורולוג מומלץ מומחה באיתור וטיפול בכל הבעיות הקשורות לאיברי הרבייה הללו לרבות צינור הזרע, הערמונית, האשכים והפין. הוא יכול לאבחן ולהציע טיפולים מותאמים, באיכות ובמקצועיות גבוהים, ובכך אפילו להציל חיים.

אורולוג מומלץ: מה הוא עושה?

בדרך כלל מגיעים לאורולוג כאשר חווים הפרעות בתהליך מתן שתן, שליטה במתן שתן, אבנים בדרכי השתן, דלקות חוזרות וזיהומים חוזרים בדרכי השתן. אצל גברים מדובר לרוב על בעיות זקפה ואין אונות, ולעומת זאת, אצל נשים מדובר על צניחה של האגן, בעיקר אחרי לידה, ובריחת שתן במאמץ. תחום נוסף בהם אורולוג מומחה מומלץ קשור לבעיה של ערמונית מוגדלת ולנטייה של גברים לפתח את סרטן הערמונית.

לייעוץ ותיאום תור השאירו פרטים

הטיפול מבוסס על מספר שלבים, ובתחילת הדרך מתבצע אבחון מקיף של הבעיה. לרוב, יעבור הנבדק תשאול ולאחר מכן תתחיל בדיקה יסודית יותר. לאחר מכן, ברוב רובם של המקרים, כדי לקבל תמונה מלאה יותר, שולח אורולוג מומלץ את המטופל לבדיקת אורודינמיקה, הבוחנת הפרעות השתנה מבחינה תפקודית. בדיקה נוספת מתבצעת באמצעות מצלמה אותה מחדירים לשלפוחית השתן, ובאמצעותה בודקים האם קיימת הפרעה מבנית בשלפוחית היכולה לגרום להפרעות השתנה. לרוב, ינסה בהתחלה האורולוג לטפל בבעיה דרך טיפולים שמרניים כדוגמת תרגילי פיזיותרפיה, נטילת כדורים המסייעים לחלק מהבעיות וכדומה. אם הטיפול נכשל או לא נעשה שיפור מהותי, ניתן לבצע טיפול בהתאם לבעיה ממנה סובל המטופל. חלק מהטיפולים הם פולשניים, ויש מקרים בהם יש צורך בביצוע ניתוח.

פרמטרים חשובים בבחירת אורולוג מומלץ

אורולוג מומלץ: תחומי התמחות

המטרה הראשונה היא לבחור אורולוג המתאים לצורך שלכם ולבעיה איתה אתם מתמודדים. להלן תחומי הפעילות של אורולוג מומחה:

  1. הפרעות בתפקוד המיני: אין אונות, הפרעות זיקפה, בעיות פוריות, ספירת זרע נמוכה
  2. אורולגיית נשים: בעיות במערכת השתן, זיהומים בדרכי השתן, דלקות בדרכי השתן, הפרעות ברצפת האגן, דליפת שתן ועוד
  3. אונקולגיה אורולוגית: פרוסטטה, סרטן הערמונית, סרטן בדרכי השתן, סרטן באשכים
  4. אנדו אורולוגיה: אבנים בדרכי השתן
  5. אורולוגיה כללית: זיהומים והגדלה שפירה של הערמונית
  6. אונקולוגיית ילדים: בעיות הקשורות למערכת השתן והרבייה אצל ילדים וזה כולל בעיות הרטבה, דלקות וזיהומים במערכת השתן, מומים מולדים ועוד

חשוב לראות מהן ההתמחויות והניסיון של האורולוג בתחום הנתון. יכול להיות שמדובר על אורולוג מומלץ בעל שם עולמי באחד מהתחומים שצויינו כאן, אך רמת המקצועיות שלו בתחומים אחרים תהיה מוגבלת יותר (מסיבות ברורות).

אורולוגים מומלצים, אורולוג מומלץ

כך תמצאו אורולוג מומלץ

לאיתור וטיפול מהיר בבעיה אורולוגית יש חשיבות עצומה, וחשוב להגיע בהקדם לייעוץ, ובמידת הצורך לקבל הפניה לבדיקות ולקבוע תכנית טיפול מתאימה. כפי שציינו קודם לכן, את האורולוג כדאי לבחור בהתאם לבעיה, ולהתייחס בתהליך הבחירה לרמת המקצועיות, הניסיון והוותק שלו. אורולוג מומלץ יהיה כזה המקפיד לעמוד בחוד החנית בתחום, למשל, בכל הנוגע לטכניקות האבחון או הטיפול המתקדמות מדי שנה.

אורולוג מומלץ יידע לאבחן את הבעיה, להבין את הגורמים והסיבות להתרחשותה, להפנות לבדיקות הנכונות ולקבוע תכנית טיפול מתאימה המסייעת לטפל בבעיה. אורולוג מומלץ לרוב ירשים את המטופלים הפוטנציאליים באמצעות הידע שלו כבר במעמד השיחה הראשונית והפגישה, ולגרום לאותו מטופל פוטנציאלי את התחושה שהוא נמצא בידיים טובות. ראוי לציין כי חוות דעת והמלצות יוכלו ללמד אתכם לא מעט על מידת המקצועיות של האורולוג ועל כדאיות הפנייה אליו.

ד"ר אורי לינדנר
ד"ר אורי לינדנר

מומחה לאורולוגיה אונקולוגית, סגן מנהל מחלקה ומנתח במרכז רפואי קפלן. וכן, אורולוג כירורג פרטי במדיקל סנטר הרצליה. ד"ר לינדנר הינו מן החלוצים והמובילים בישראל את שיטת ביופסיית ההיתוך לאיתור סרטן הערמונית.